לא מצאנו שום מנהרה מתחת לבית גם לא אחרי צוק איתן

זה לא תקין שאזרחים שלנו מקבלים החלטה לפלוש לבתים בפרט כמו בחברון שם זה לא רק עניין קנייני שהוא בבדיקה אלא יש גם עניינים מדיניים ובטחוניים
אבי יעקב No Comments on לא מצאנו שום מנהרה מתחת לבית גם לא אחרי צוק איתן

ענף זהות בצה"ל: "הפך למוקד מתח ולא הייתה ברירה" • ביבי: "יש מסורת חיובית בליכוד שאנו לא מחליפים מנהיגים כל עוד הם הולכים בדרך וכוחם במותניהם" • והאם הוא מרוצה מכמות המגייסים החרדים לצה"ל?

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
זה לא תקין שאזרחים שלנו מקבלים החלטה לפלוש לבתים בפרט כמו בחברון שם זה לא רק עניין קנייני שהוא בבדיקה אלא יש גם עניינים מדיניים ובטחוניים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבטחון משה (בוגי) יעלון פרס הערב (ב') בשיחה ארוכה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית את משנתו על מגוון תחומים. בראשית דבריו הוא אמר "כי לא מצאנו שום מנהרה מתחת לביתו של תושב בעוטף עזה לא לפני צוק איתן ולא אחרי. אולם אנחנו מתייחסים לזה ברצינות".

מה המענה לגל הטרור?

גל הטרור הוא תוצאה שלנו שהצלחנו למנוע הוצאה לפועל של פיגועי טרור קשים כמו התאבדויות. יש גל הסתה, עוד מגן הילדים ובית הספר. צריך לזכור שהיה גם ענין הר הבית עם תעמולה שקרית בין השאר של הרש"פ. הצעירים רואים ברשת החברתית סרטים של דאעש עם עריפת ראשים ומשם עד לצאת עם סכין זו דרך קצרה.

מבחינת סטטיסטית יש פחות פיגועים מהעבר. אבל הצעדים שלנו זה לא רק ענישה אלא גם כוחות רבים בשטח. גם האזרחים נדרשים לעירנות. אנחנו נוקטים לא מעט פעולות גם במענה להסתה. זה לא יהיה ניצחון לעולם ועד, כבר 130 שנה נאבקים על הארץ הזאת ואני מאמין שגם מהגל הזה נצא מחוזקים.

דעתך על הקלות לנשיאת נשק

זה באחריות השר לבטחון פנים ובהחלט מי שיש לו נשק בבית עדיף שישא אותו על עצמו, גם כל דבר טוב מול תוקף. ראינו בבית חורון את תושיית החנווני שעם עגלה הניס את המחבלים.

התושבים היהודים בחברון כועסים עליך

זה לא תקין שאזרחים שלנו מקבלים החלטה לפלוש לבתים בפרט כמו בחברון שם זה לא רק עניין קנייני שהוא בבדיקה אלא יש גם עניינים מדיניים ובטחוניים. הם נדרשו להביא ניירות נוספות ואני מקווה שהם ימציאו את המסמכים במלואם. הבדיקה מתקיימת בהתאם לחוק, צערי הם לא עבדו נכון ואז היינו מאשרים. את האישור הבטחוני כבר נתנו, כעת מתעסקים בבדיקה הקניינית.

עד כמה סוגיית הטרור היהודי מטרידה אותך?

אין מה להשוות את ההיקפים לטרור הערבי. אני אומר את זה כי באים אורחים מחו"ל ומדברים על טרור יהודי. ב-2014 נרצח נער ערבי, ב-2015 נשרפו שלושה ממשפחת דוואבשה. כל דבר כזה פוגע בנו קשות כי אנו לא עם שעושה פוגרום ואנו נוקטים בכל האמצעים גם כדי למנוע פיגוע נוסף וגם להרתיע.

חוק הגיוס מוצא חן בעינך?

לאורך הדרך אני טוען שגיוס חרדים הוא נושא רגיש.  פצע פתוח אצל אלה שנקראים נושאים בנטל, מה שאני קורא לזה הזכות לשרת מול סוגיית לימוד התורה. אני בהיותי אלוף פיקוד מרכז קלטתי את החיילים הראשונים בנח"ל החרדי ומאז הדרך שלי הוכיחה את עצמה.

דרכי היא לאפשר לשרת ולא לכפות את השירות. לצערי השיח הפוליטי בממשלה הקודמת לא הייתה לרוחי וגם גרם לירידה בהתייצבות בלשכות הגיוס, כיום זה תוקן וזה מוכיח את עצמו לטובת כולם.

כיום יש לך כוח לקבוע מכסות ויעדים, מה יהיה עם שר בטחון אחר

אני מקווה שהנסיון שנרכש הן מהחיובי והן מהשלילי יביא לאותה תבונה לכל מי שישב על כסא שר הבטחון.

אגף תודעה יהודית בצה"ל, מה דעתך בנושא

הנושא קרוב לליבי. הייתי הרמטכ"ל שדחף את נושא הזהות היהודית תוך הכרה והבנה שלנוער המתגייס חסר שורשים וערכים יהודים. לצערי שבאתי להיות שר בטחון גיליתי שחל פיצול, חלק ברבנות הראשית וחלק בחיל חינוך באופן שיצר מתח. ביקשתי מהרמטכ"ל לטפל בזה והוא החליט להעביר את הענף לחיל אחר – אכ"א, למרות שהאיש בראש הענף יהיה רב. האופן שבו זה התנהל בשנים האחרונות זה רק החליש את החיל.

איך זה שאיש לא מחליף את נתניהו?

יש מסורת חיובית בליכוד שאני דוגל בה והיא שאנו לא מחליפים מנהיגים כל עוד הם הולכים בדרך וכוחם במותניהם. לכן יש 4 מנהיגים לליכוד מקום המדינה מול כמעט 20 מנהיגים במפלגת העבודה. זה גורם לאחדות ולאי שליפת סכינים. אני תומך בראש הממשלה ושהוא יחליט לסיים תעלה שאלה מי תחתיו אבל עוד חזון למועד

למה אין אמירה מדינית לממשלה?

משקיעים בזה לא מעט. זה אתגר לא פשוט כאשר מתמודדים מול אינטרסים והטעיה של חוסר הבנה על הסכסוך פה ולעיתים אנטישמיות. זו התמודדות לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. עוסקים בזה גם במשרד החוץ וגם במשרד לנושאים אסטרטגיים. הייתי ביון שבוע שעבר ודיברתי על זה, הבוקר פגשתי משלחת מארה"ב ושוב דיברתי.

לשמוע משפט של אי יציבות במזרח התיכון היא תוצאה של הסכסוך אצלנו זה מגוכך. גם הטעות שזה סכסוך שהחל בשנת 67 וזה יסתיים בגבולות 67 זה מצחיק. אין שם איש שמוכן לקבל את מדינת ישראל וצריך להגיד את זה ברור.

כבר היום הפלסטינים נהנים מישות פוליטית והם בחרו להתפצל לשתי ישויות עם פרלמנט ורשויות מונציפאליות. מי שחושב שאם נתנתק מהם זה יפתור את העניין – שיסתכל מה קורה בעזה. הם לא עוסקים בלבנות את עצמם אלא בלפרק אותנו.

צריך לראות איך מסייעים להם בתשתיות, כלכלה וחוק בסדר. מי שחושב שאם יגידו אנחנו פה והם שם – לא למד מנסיון עזה. לחצו עלינו לצאת מיו"ש ואז חמאס היה משתלט והיו טילים על נתב"ג. לכן צריך להתייחס לדברים כפי שהם במציאות ולקדם דברים ששייכים.

לסיום, מסר שלך למשפחת אורון שאול

זה לא סוד שאחרי צוק איתן נותרו בעזה גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין וזה אחד הנושאים הפתוחים ביננו לבין חמאס. בינתיים נעצרו שני אזרחים שעברו מרצונם לרצועת עזה. אני מקווה שזה יפתר בקרוב.



0 תגובות